
Dugometražni igrani film
"POSLEDNJI I PRVI" je slojevita i komunikativna akciona drama o
tragičnoj sudbini revnosnog doktora Mihajla Lubarde koji žrtvuje svoj
život, spasavajući svog buntovnog brata Petra, vozeći "srpski rulet"
umesto njega.
Ovo je srpska univerzalna savremena varijanta biblijske priče o Kainu i Avelju.
Mihajlo Lubarda je 35-godišnji
specijalista urgentne medicine koji je zamenio smene kako bi te večeri
prisustvovao premijeri plesnog spektakla "Slovenska igra" u kojoj glavnu
ulogu igra njegova dugogodišnja devojka Marija. Međutim, telefonski
poziv Mihajlovog 25-godišnjeg brata Petra iznenada menja sve planove.
Mihajlo biva uvučen u zamršenu životnu situaciju svoga brata, koji mu se
obraća za pomoć iz straha od kriminalaca, čiji je vođa Bata, koji ga
jure zbog trke "srpskog ruleta" koju to veče treba da vozi...
Ovaj film ima nameru da na jedan
simboličan način prikaže mentalitet i karakter pojedinačnih junaka kroz
njihove moralne padove, ali i da surovo i realistično pokaže negativnu i
mračnu stranu jednog društva koje korupcijom i podmićivanjem
eksplicitno podstiče pogrešan sistem vrednosti. U ovom filmu "srpski
ruket" je prikazan kao sociološki fenomen i predstavlja simbolični
"kovčeg na četiri točka"...
Njegova ljubav prema bratu nadilazi
njegovu ljubav prema Mariji i on odlazi sa premijere baletske predstave,
znajući da će život staviti na kocku. U trci Mihajlo nesrećno pogine.
Međutim, Bata ostavi Petra u životu...
Scenario za film "POSLEDNJI I PRVI" je
inspirisan dokumentima i člancima iz dnevne štampe, kao i autentičnim
svedočenjima i ispovestima učesnika i svedoka.
"POSLEDNJI I PRVI" je film koji je po
ritmičkom i montažnom sklopu okrenut američkom filmu, ali u osnovi je
naslonjen na evropsku tradiciju u kontekstu vizuelnog i narativnog
pogleda na svet, postavljajući suštinska pitanja o čoveku i njegovoj
ljubavi prema bližnjem. U tom smislu ovaj film ima sintetitčki karakter,
sa jedne starne sadrži komercijalni potencijal sa izraženom težnjom da
postane bioskopski hit, dok sa druge strane implicira festivalski
karakter noseći u sebi jednu univerzalnu i amblematičnu priču.
0 коментара:
Post a Comment